Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirka n

Pravda měla to být asi připomínka, ...

...především, ale důležité srovnání to svým zpúsobem múže být také, mějte se , jn

0/0
19.10.2012 22:46

ellukas

Z prohlášení pana Wonky ke své kandidatuře

To znamená pochopitelně i plně a zcela nově uplatnit zásady socialistické demokracie ve volbách do zastupitelských orgánů.

Jsme pevně začleněni do tábora světové socialistické soustavy.

 

Jestli výše uvedené věty nesvědčí o tom,že pan Wonka uznával legitimitu socialistického režimu, tak by mě zájímalo, o čem svědčí

Jinak viz zde http://www.wonka.wz.cz/volby.htm

0/0
19.10.2012 21:43

ellukas

Tento režim má také své politické vězně

takže pan Smetana má ospravedlnitelný motiv.

Viz zde http://www.sinagl.cz/z-nasi-korespondence/dopis-kneze-jana-duse-rediteli-pankracke-veznice.html

0/0
19.10.2012 21:20

SYETEY_KOTZOUR_chrní_v_trní

Smetanovi fandím, ale srovnávat ho s politickým vězněm

osolili ho jen poprvé, kdy si ods vychutnala soudní moc. Dále už bylo vše zcela regulérní. Čekali, že se max. odvolá a tam malý autobusáček proti klice systému nemá velkou šanci. On je převezl a cíleným porušováním zákona tak, aby mu hrozilo jen, co unese...je donutil k právním krokům, kterým jim to vrátil 100x. Navíc chytře využil média. Za tento mazaný tah občanského odporu proti mafiánské ods má mé sympatie.

Obětí systému kromě prvního trestu dnes ale fakt není;-)

0/0
19.10.2012 8:39

emancipovaný běloch

Srovnávat Smetanu s Wonkou může jen hlupák a ellukas,

to už tam rovnou přidejte i Ratha. Pavel Kula

+3/0
19.10.2012 8:25

MJFA

Re: Srovnávat Smetanu s Wonkou může jen hlupák a ellukas,

Pravda, Smetana nejspíš nezemře. Ale jinak - princip je stejný. Šel sedět pro vzpurnost.

+1/0
19.10.2012 8:37

ellukas

Re: Srovnávat Smetanu s Wonkou může jen hlupák a ellukas,

tak srovnáva můžete také Pavla Kulu s drahokamem, co se více třptí.

+2/0
19.10.2012 9:52

MychalB.

Smetana je blbec, pozér a provokatér

U Vás o tom nejsem ještě přesvědčen, ale srovnání s politickým vězněm komunistického režimu to dost ovlivňuje :-P

+4/0
19.10.2012 8:00

ellukas

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

Co má co dělat dodržování podmínek ochranného dohledu s politikou?

+2/0
19.10.2012 8:16

MychalB.

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

A ochranný dohled (čistě šikanózní opatření komunistického režimu) měl proč? To vůbec nemělo souvislost s jeho předchozími vězněními za protikomunistické postoje, že ne? Demogaogu prolhaná Rv

0/0
19.10.2012 9:51

ellukas

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

Asi ho předčasně pustili. A v těchto případech se dává soudní dohled. Prostě zákon je zákon.

+2/0
19.10.2012 9:53

MychalB.

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

Židé do koncentračních táborů byli také internováni na základě platných zákonů. Inu, zákon je zákon :-P

+1/0
19.10.2012 9:58

ellukas

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

Není pravdou, že Židé byli internováni do Osvětimi na základě platných zákonů, ale podvodem. Za druhé ti Židé byli občany Třetí říše a  ta jako stát měla za úkol ochraňovat přinejmenším životy všech občanů. Pokud to nedělala, ztrácela legitimitu, a tedy i zákony tohoto státu.

+1/0
19.10.2012 10:26

MychalB.

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

Norimberské zákony

V polovině září 1935 přijal německý Říšský sněm dva ústavní zákony, které se staly základnou pro pozdější "legální" vyloučení Židů z německé společnosti a připravily půdu oficiálnímu provádění protižidovské politiky. Byly vyhlášeny 15. září na zvláštním zasedání Říšského sněmu svolaném do Norimberku u příležitosti každoročního sjezdu nacistické strany.

První z těchto zákonů, Zákon o říšském občanství, stanovil, že občanem Říše může být pouze Němec nebo člověk s "příbuznou krví". V okamžiku zavedení tohoto zákona ztratili němečtí Židé svá politická práva a stali se Staatsangehörige (státními příslušníky), zatímco "árijští" Němci byli označeni jako Reichsbürger (říšští občané). Zákon o říšském občanství byl do roku 1943 postupně doplněn o celkem třináct prováděcích nařízení systematicky zbavujících Židy veškerých občanských práv. Už o dva měsíce později, 14.11.1935, bylo vydáno první z těchto prováděcích nařízení, které stanovilo, kdo je považován za Žida nebo míšence.

0/0
19.10.2012 10:30

MychalB.

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

No a stejně demokraticky byly utvořeny platné zákony chránící socialismus v ČSSR, na základě kterých byli šikanováni "potížisté" jako Pavel Wonka :-P

0/0
19.10.2012 10:33

ellukas

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

Jak? Ty podmínky toho ochranného dohledu se nějak líšili v případě politických vězňů a kriminálníků?

+1/0
19.10.2012 10:45

MychalB.

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

Mně je jasné, že tě nepřesvědčím, tak moje poslední stanovisko k této problematice: Pavel Wonka neměl stanovený ochranný dohled proto, že by byl kriminálníkem ve smyslu "zloděj, násilník, podvodník", ale proto, že by lidově-demokratickým zřízením považován za osobu nižší kategorie. A na základě toho lze tvrdit, vzhledem k tvému postoji k legitimitě německého režimu po vydání Normiberských zákonů, že ani komunistický režim zde neměl legitimitu. Ostatně - Husák podepsal Listinu základních lidských práv a svobod a když někteří vyžadovali, aby byla dodržována, byli za to bráni u huby.

Čest práci!

0/0
19.10.2012 10:50

ellukas

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

Ochranný dohled se uvaluje tehdy, je-li daná osoba propuštěna z výkonu trestu předčasně.

A mimochodem ten Wonka svou snahou o kandidaturu ve volbách potvrdil legimitu Husakova režimu. Tak i voleb samotných.

Totéž Charta 77, která požadovala jenom a pouze, aby režim dodržoval zákony. Tedy uznávala legitimitu těchto zákonů.

+1/0
19.10.2012 10:57

Banjo Banjo

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

A víte, dodržování čeho se vlastně Charta domáhala? Šlo o „Mezinárodní pakt o občanských a politických právech“ „Mezinárodní pakt o hospodářských, sociálních a kulturních právech“, které byly jménem naší republiky podepsány v roce 1968, stvrzeny v Helsinkách roku 1975 a vstoupily u nás v platnost dnem 23. 3. 1976.

To cituji z Deklarace Charty 77, viz též http://www.lidovky.cz/prohlaseni-charty-77-04s-/ln_redakce.asp?c=A070108_122902_ln_redakce_hrn

Legitimitu by dokázal Wonka tehdy, pokud by byl k volbám jako kandidát připuštěn. A legitimitu tehdejších zákonů nedodržoval režim, což mu právě ona Charta otloukala o hlavu.

+1/0
19.10.2012 12:31

ellukas

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

A uveřejněním ve Sbirce zákonů ČSSR se staly součástí právního řádu, a pokud tedy Charta 77 požadovala jejich doržování, uznávala tím právní řád. Mimochodem vedoucí úlohu KSČ nikdy nenapadla.

Možná, že by Wonka připuštěný jako kandidát na poslance dokázal demokratičnost voleb, ale snahou o tu kandidaturu dokázal legitimitu vládnutí. Představte si tu hrůzu, že by ten Wonka náhodou uspěl. To by pak už nikdo nikdy nemohl zpochybnit existenci socialistické demokracie.

Historická poznámka. Jaksi přinejmenším od r.1946 jako zvklost platilo, že kandídáty na poslance mohou navrhovat toliko organizace, které jsou členy národní fronty. Kdyby ten Wonka dosáhl toho, aby ho navrhl Svaz rybářů či zahrádkářů, tak by byl poslancem ancvaj, protože to tehdy nebyla vůbec nějaká lukrativí funkce.

0/0
19.10.2012 21:32

ellukas

Re: Smetana je blbec, pozér a provokatér

No když toto nacistický režim udělal, okamžitě ztrácel legitimitu, protože zbavil část občanů občanství. A stát zůstává státem, pokud chrání životy všech obyvatel na svém území.

+1/0
19.10.2012 10:43

Milan Prokop

Autore díky

Sice jsem ten článek nedočetl, ale díky němu jsem konečně uvěřil rčení, že národ má jen takovou vládu, jakou si zaslouží.

+1/0
19.10.2012 7:57

Edmund Černá Zmije

Srovnávat Smetanu a Wonku

není vám stydno? ;-(Rv

+6/0
19.10.2012 7:32

ellukas

Proč

Je to dobrý nápad. Wonka měl oficiálně sedět za nedodržení podmínek ochranného dohledu. Také Smetana za odmítnutí něčeho. Takže je to srovnatelné.

+3/0
19.10.2012 8:14

emancipovaný běloch

Re: Proč

Sám jste to napsal tak, že z toho vyplývá, že ve skutečnosti šel Wonka sedět za něco jiného. Smetana šel OFICIÁLNĚ sedět za to, co udělal. Přesněji řečeno neudělal - 100 hodin veřejně prospěšných prací. Vy hloupý nejste, vy ho ze sebe jen děláte, abyste se přiblížil těm, komu jsou vaše vzkazy určeny. Rv

+2/0
19.10.2012 8:30

MJFA

Re: Proč

A vy jste nejspíš tak tvárný, že kdyby vám nekdo řekl, ať si nakakáte na hlavu, tak to nadšeně uděláte.

0/0
19.10.2012 8:39

emancipovaný běloch

Re: Proč

A jak jste protestoval proti něčemu vy, hrdino? Jezdíte se Zavadilem na výlet do Prahy?

0/0
19.10.2012 9:29

Edmund Černá Zmije

Re: Proč

Především Wonka seděl třikrát, za různé věci. Pokaždé se hájil, odvolával se, snažil se využít svých práv - pokaždé marně. Umřel ve vězení v době, kdy byl odsouzen nepravomocně a čekal na odvolání.

-

Smetana se nehájil. Neoznačil Langerovou jako podjatou, neodvolal se proti trestu. Pouze ho odmítl nastoupit, a to opakovaně. Ukažte mi soudní systém, který nepotrestá člověka za to, že se vyhýbá nástupu trestu.

+4/0
19.10.2012 8:44

ellukas

Re: Proč

Ukažte mi soudní systém, který nepotrestá člověka za nedodržení podmínek ochranného dohledu.

+1/0
19.10.2012 9:37

Edmund Černá Zmije

Re: Proč

Tohle je fakt zbytečné. Komunistický režim zavíral lidi za cokoli, neměl problém vykonstruovat si jakékoli důkazy. Když se rozhodli, že vás zavřou, tak si k tomu vyrobili spis a už jste seděl. Byla to parodie na spravedlnost, Wonka nebyl ani pravomocně odsouzený a umřel ve vězení. Rv

-

Kdo nechce vidět rozdíly, ten je nevidí. Jen vám říkám, že obhajujete zločinný režim, tím že se snažíte vzbudit dojem, že jeho oběti byly spravedlivě odsouzeny. Klidně si komunistické zločiny obhajujte, bagatelizujte je, srovnávejte si Wonku se Smetanou. Je to vaše vizitka. :-/

+3/0
19.10.2012 10:00

Ottis300

Re: Proč

Zcela souhlas. Doufám, že Váš příspěvek už nebude komentovat.

0/0
19.10.2012 10:15

ellukas

Re: Proč

Já nevím, zda byl Wonka spravedlivě odsouzen, ale přečetl jsem, se po svém propuštění nedodržoval podmínky ochranného dohledu. Něco takového nelze tolerovat, protože by to dávalo špatný příklad i pro normální zloděje. Chcete říci, že všichni, kdož za totače se dostali do vězení, byli tam bez důkazů a že jejich procesy byly vykonsruované? Že se třeba nestalo, že řidič nechtěně nepřejel chodce? A pokud třeba ten řidič předtím čirou náhodou byl politicky i soudně šikanován za třeba za poslech Svobodné Evropy, tak už nikdy nemohl být souzen za tu nehodu, aniž by ten jeho proces byl označen za vykonstruovaný? A že třeba moje maličkost by byla kritizována za to, že obhajuji režim, když připustím, že za tu nehodu  ten dotyčný měl být souzen a odsouzen?

Až mi uvedete příklad, že nějaký německý soudce byl souzen za odsouzení dezerce německého vojáka za WWII, tak jsem ochoten změnit názor. Oni ti soudci nebyli snad souzeni ani za soud nad atentáty na Hitlera.

+1/0
19.10.2012 10:41

Edmund Černá Zmije

Re: Proč

Ne, všechny procesy nebyly vykonstruované. Pouze obvykle procesy proti politickým odpůrcům režimu.

-

Pochopte jednu věc - o vině odpůrců režimu rozhodovala komunistická strana. Soudy soudily na politickou objednávku. Opravdu je jedno, co napsali do spisu, nedalo se tomu věřit.

-

Od 50. let se léta 80. lišila udělovanými tresty, ne metodami. StB dělala stále svou práci. To ona často dodávala soudům potřebné "důkazy" proti politicky nepohodlným lidem. Rv

+4/0
19.10.2012 10:56

ellukas

Re: Proč

Když se domníváte, že tedy ti odpůrci režimu dodržovali zákony, že tedy seděli doma někde za otomanem, pak sdělujete veřejnosti, že žádní odpůrci neexistovali, když všichni dodržovali zákony. A že tedy ani nechtěli nastolit jiný právní systém prostřednictvím svržení toho panujícího režimu. Co to je za politické odpůrce?

0/0
19.10.2012 11:13

Ottis300

Re: Proč

Odporovat totalitnímu systému je přirozené lidské právo. Pokud by systém byl otevřený, nebylo by potřeba odporu. 1+1=2.

+1/0
19.10.2012 11:55

ellukas

Re: Proč

Tak o nějakých přirozených lidských právech si nechte jenom zdát. Feudálnímu pánovi se také zdálo být právo vlastnit půdu s nevolníky (nikoliv naopak) jako jeho přirozené právo.

A protože panu Smetanovi se stejně tak zdá, že ten systém není otevřený, tak voli formy odporu, jaké volí.

0/0
20.10.2012 11:43

Edmund Černá Zmije

Re: Proč

Máte problémy s logikou. Já říkám, že odpůrci režimu vadili režimu kvůli tomu, co říkali. Když napsali něco, co se režimu nelíbilo, režim na ně připravil spis a zavřel je za něco, co vykonstruoval.

-

Wonka kritizoval zaměstnavatele a byl odsouzen za rozkrádání socialistického majetku - ve vykonstruovaném procesu s falešnými důkazy. Wonka se pokusil kandidovat jako nezávislý kandidát a byl odsouzen za pobuřování - za rozšiřování protistátní tiskoviny, svého volebního programu. Až poslední rozsudek byl za porušení podmínek ochranného dohledu. To už bylo pouze vyvrcholení konfliktu se státem, který proti Wonkovi vykonstruoval předchozí dvě obvinění, protože se mu nelíbila jeho politická činnost.

-

Takže v tomto bodu můžete říct, že Wonka i Smetana se odmítli podřídit rozsudku, ale Wonka byl souzen ve vykonstruovaných procesech s falešnými důkazy a svědky, Smetana byl souzen za něco, k čemu se sám přiznal, jen nesouhlasil s rozsudkem a místo aby se odvolal, tak ho ignoroval.

0/0
19.10.2012 11:56

ellukas

Re: Proč

Čili nebyl odsouzen v politickém procesu, a to se stává i dnes, že jsou někteří odsouzeni na základě falešných důkazů. A jestli ty důkazy byly falešné,tak to už se asi dnes můžeme jenom dohadovat. V hesle na Wikipedii zatajují.i tu záminku, tedy to rozkrádání socialistického majetku.  Nevím proč, tím nepřídávají panu W. na důvěryhodnosti. Prostě nevěří, že nerozkrádal, a proto raději se tomu vyhýbají.

A navíc skutečně podle tehdejšího zákona mohl kandidovat pouze na kandidátce NF, která byla navíc vybrána příslušnou volební komisí. Pokud tedy vydal nějakou tiskovinu bez povolení ministerstva kultury, byla automaticky ilegální. Takže ten soudce musel pana Wonku odsoudit. Skutkovou podstatu měl v obou případech.

0/0
20.10.2012 11:53

Edmund Černá Zmije

Re: Proč

Ale? Vy jste právník? Specialista na právo socialistického Československa? 8-o

-

Mohl byste uvést část zákona, která by umožňovala kandidovat pouze na kandidátce NF? Za to totiž souzen nebyl, vzali si namísto toho záminku - pobuřování.

-

Mimochodem, doufám, že už si na základě odlišnosti "zákonů" uvědomujete, že Wonka se bouřil proti něčemu úplně jinému, než Smetana. Wonka bojoval proti skutečné diktatuře, proti totalitnímu policejnímu státu, který jakýkoli odpor tvrdě trestal. Smetana, aby se dostal do kriminálu, musel udělat několik velmi hloupých kroků, které by ho zřejmě dostaly do kriminálu v naprosté většině zemí, jakkoli demokratických a svobodných.

0/0
20.10.2012 13:09

ellukas

Re: Proč

Pokud si srovnám Wonku a Smetanu, tak lze třeba říci, že jeden se bouří proti poměrům v totalitním (navíc už v totálním rozkladu, a tedy možná už zbytečně, a navíc z kontextu vyplývá,  že mu nešlo o žádnou jeho změnu), druhý v posttotalitním státě. A srovnání obou příkladů ukazuje,že se tyto státy zase tak od sebe neodlišují. Čístě ze zlomyslnosit, čím se asi tak od sebe může lišit diktatura proletariátu od diktatury buržoazie, pouze tím, čí monopol vlastnictví prosazuje.

Ae je snad konec konců dobře, že pan Smetana nastavil zrcadlo i tomuto systému, sám říkáte, že ve srovnání s totalitou ten demokratický, nebo-li postotalitní dopadl dobře, takže o co jde. Nevím o nikom, kdo by na rozdíl od Wonkovy kauzy požadoval nějakou revoluci,

Ad 2) V tom volebním zákoně z r.1971 je jasně napsáno,že každý navržený kandidát na poslance musí být schválen nějakou tou komisí NF. A pokud nebyl schválen a začal dělat vlastní kampań, tak pobuřoval. A tiskovina byla zkrátka ilegální.

0/0
21.10.2012 9:37

ellukas

No a má být

Feudální pán také koncentroval na svém panství moc soudní, zákonodárnou a výkonnou.

0/0
19.10.2012 11:46

Edmund Černá Zmije

Re: No a má být

Feudalismus byl také totalitou. Ano, vláda komunistů měla s feudalismem mnoho splečného. :-/

0/0
19.10.2012 12:02

Banjo Banjo

Re: No a má být

Jo, ale to bylo za nevolnictví, tedy u nás do konce 18. století (1791), Čili nástup komunistů k moci znamenal návrat právního systému do 18. století.

0/0
19.10.2012 12:19

ellukas

Re: Proč

Ta soudkyně sama se měla označit za podjatou. Pro svou spjatost s ODS přes manžela.

+1/0
19.10.2012 10:27

Edmund Černá Zmije

Re: Proč

Ta soudkyně se měla označit za podjatou a byla to její chyba. To ale nebránilo, aby jí označil za podjatou Smetana. Smetana tohoto svého práva nevyužil, stejně jako mnoha dalších práv.

-

Pokuší se nám namluvit, že je u nás bezpráví, ale přitom vůbec nevyužívá svých práv, která mu systém zaručuje. To je prostě šaškárna, snaha o zpolitizování procesu. Rv

+1/0
19.10.2012 10:48

ellukas

Re: Proč

Prostě se snaží demonstrovat,že s tím režimem není něco v pořádku. Tak jako Wonka.

0/0
19.10.2012 11:00

Banjo Banjo

Re: Proč

Akorát že na rozdíl od Wonky se mu to nedaří.

Různé věci nejsou samozřejmě úplně v pořádku, ale proti stavu před čtvrt stoletím je to prakticky ráj.

0/0
19.10.2012 12:21

bofums

Tramvaj směr Bohnice?

Přesně tímtéž směrem měl jeti Váš hrdina Smetana!  Pokud kritizujete soudkyni paní Langerovou,

buďte tak laskav a v bdělém stavu si znovu přečtěte , proč si jde na chvíli p. Smetana " sednout".

Ale osobně si rovněž myslím, že více než "basa" by mu prospěl pobyt v Bohnicích!

A k Vaší volbě ?  Volte koho chcete, ale " neokecávejte" to tak průhledně  a hezky demagogicky!Rv;-D

+3/0
19.10.2012 7:30

pydloun23

Toliko

blábolů vložených do jednoho nesmyslného článku.... Chudák P.Wonka, musel by se v "hrobě otáčet". Spojovat jednoho exhibicionistu spravedlivě odsouzeného za odmítání pár hodin věřejně prospěšných prací (poškozování cizí věci - jedno jestli bilboard nebo sousedův plot) s člověkem, který chtěl za normalizace kandidovat do parlamentu ČR jako nezávislý (idealista, který ovšem vůbec nic nespáchal).Rv

+4/0
19.10.2012 7:25

nespavec

Je to marný,

je to marný, je to marný:-)

0/0
19.10.2012 7:11



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.